Szkolenie wprowadzające do sytemu szkolenia Integracji Sensorycznej według szkoły dr Ayers (SIAT®)
Termin: 24-25.10.2015
Tematyka:
Podczas tego dwudniowego, wprowadzającego sympozjum uczestnicy nauczą się definiować zarówno integrację sensoryczną (SI) jak i sensoryczno-integracyjne dysfunkcje (SID) w odniesieniu do wczesnodziecięcego i późniejszego rozwoju dziecka. Analizowane będą sensoryczno-integracyjne dysfunkcje; przedstawione zostaną strategie oraz zastosowanie specjalnych aspektów w ramach czynności terapeutycznych i pedagogicznych. W kontekście SI wyjaśniona zostanie aktualna definicja uczestnictwa i własnej skuteczności psychologicznej. Omówiony zostanie również szczegółowo cały system szkolenia. Dalsze treści jakie zostaną poruszone podczas spotkania to :
- wprowadzenie do anatomii i neurologii funkcjonalnej narządów zmysłu;
- związek teorii integracji sensorycznej z wycinkiem aktualnych wyników badań dot. efektywnej nauki;
- cztery stadia sensomotorycznego rozwoju;
związek między rozwojem a nauką;
- krótki zarys symptomatyki przy dysfunkcjach SI;
- prewencja rozwoju wczesnodziecięcego i dziecięcego;
-
możliwości diagnostyczne, ankiety;
Grupa docelowa: ergoterapeuci, terapeuci zajęciowi, logopedzi, psychologowie, fizjoterapeuci, lekarze, pedagodzy, pracownicy opieki zdrowotnej
Prowadzenie: Kristiane Kull – Sadacharam – Senior Instruktor GSID®, Instruktorka IS-Ayres SIAT®
UWAGA!
Uczestnictwo w szkoleniu wprowadzającym nie obliguje do kontynuacji edukacji w systemie SI, ale umożliwia uczestnictwo w kolejnych modułach (jest wymagane).