Analiza chodu - podstawa skutecznej terapii |
||||
|
Ten kurs analizy chodu bazuje na podejściach funkcjonalnych wysoce skutecznych szkoleń takich jak Bobath i PNF. Aczkolwiek, tu analiza chodu prezentowana będzie niezależnie od tych koncepcji, skupiając się na analizie chodu i jego torowaniu. Doświadczenie instruktorów zapewnia wysoką jakość neurofiologicznych i biomechanicznych wyjaśnień oraz praktycznego zastosowania zarówno z neurologicznego, jak i ortopedycznego punktu widzenia.
Opis szkolenia:
Kurs pozwala zrozumieć normlany oraz patologiczny chód zarówno z punktu widzenia biomechanicznego, jak i neurofizjologicznego. Poza teorią zawiera on sesje praktyczne i sesje terapeutyczne pracy z pacjentem skupione na obserwacyjnej i instrumentalnej analizie chodu, rozumowanie kliniczne i techniki torowania, interwencje mające skuteczny wpływ na wzorzec chodu.
Program szkolenia:
- Jak obecnie oceniasz chód? – dyskusja grupowa.
- Prezentacja video – testy.
- Cechy normalnego chodu, biomechanika.
- ICF i chód.
- Karta badania.
- Praktyka: ocena chodu: płaszczyzna strzałkowa, płaszczyzna czołowa: co powinniśmy sobie uświadomić?
- Neurofizjologia chodu (wpływ czuciowy na Centralne generatory Wzorców), efekty praktyczne.
- Patologia chodu: napięcie, spastyczność i kontrola posturalna w odniesieniu do chodu.
- Kompleks staw skokowy – stopa w chodzie.
- Interwencja w kompleksie staw skokowy – stopa.
- Torowanie faz chodu: fazy obciążenia, fazy przenoszenia, schody.
- Testy związane z chodem.
- Feedback (informacja zwrotna). Skuteczny pomiar (Muscle-Lab System).
- Badanie pacjenta/terapia.
Cel kursu:
- nauka neurofizjologii chodu oraz zrozumienie rzeczy związanych z kontrolą motoryczną dla korowych vs. automatycznych wzorców chodu
- poprawa zdolności analizy chodu uczestników kursu
- lepsze zrozumienie normalnych i patologicznych wzorców chodu
- poprawa zdolności torowania
Nabywane umiejętności:
- lepsze zrozumienie neurofizjologicznych i biomechanicznych podstaw chodu
- poprawa obserwacyjnej i instrumentalnej analizy chodu
- zwiększenie zdolności rozumowania klinicznego
- poprawa zdolności torowania
- przeniesienie teorii w praktykę kliniczną
- zwiększenie możliwości terapeutycznych uczestników w terapii pacjentów
- właściwe wykorzystanie pomiarów wyników
Czas trwania: 5 dni
Ilość godzin edukacyjnych: 49
Liczba uczestników: 20
Egzamin/zaliczenie: Nie/ zaliczenie na podstawie frekwencji na zajęciach oraz praktycznej oceny podczas pracy z pacjentem.
Akredytacje: nie
Dla kogo: fizjoterapeuci
Instruktorzy:
Dr Edit Nagy, Instruktor Kursów Podstawowych IBITA
Attila Szabo, Instruktor Kursów Podstawowych oraz Rozwijających IPNFA