Alicja Salwach
Fizjoterapeuta, pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog. Uzyskała tytuł doktora na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej na AWF w Krakowie. Od 2011 roku prowadzi terapię dzieci z opóźnieniem psychoruchowym, zaburzeniami napięcia mięśniowego, mózgowym porażeniem dziecięcym, dzieci z autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany terapeuta/instruktor SIAT (Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres), terapeuta NDT – Bobath. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii dzieci z deficytami funkcjonalnymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany diagnosta spektrum zaburzeń autystycznych ADOS-2, STAT.
- 2007 - 2010 – Studia na kierunku fizjoterapia w Państwowej Medycznej Szkole Zawodowej w Opolu
- 2011 - 2013 – Pracowała jako fizjoterapeuta w ośrodku rehabilitacyjnym przy Zespole Szkół Specjalnych
- 2010 - 2012 – Studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach
- 2014 - uzyskanie tytułu licencjata na kierunku Pedagogika specjalność zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Śląskim
- 2015 - uzyskanie kwalifikacji surdopedagoga i tyflopedagoga
- 2013 – 2024 - Pracuje w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną jako fizjoterapeuta, terapeuta SI oraz pedagog specjalny.
- Pracuje również w prywatnych ośrodkach rehabilitacyjnych jako terapeuta SIAT oraz NDT-Bobath, diagnosta ADOS-2 i STAT
- 2016 -2020 - studia doktoranckie w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej.
- Od 2016 – prowadzenie wykładów na uczelniach wyższych.
- 2017 - uzyskanie certyfikatu terapeuty Integracji Sensorycznej wg Ayres oraz rozpoczęcie szkolenia trenerskiego tej metody
- 2020 uzyskanie tytułu instruktora Terapii Integracji Sensoryczne wg Ayers,
- 2024 uzyskanie tytułu doktora. Obrona pracy doktorskiej „Wpływ terapii Integracji Sensorycznej na osiągnięcie optymalnego zakresu pobudzenia u dzieci ze spektrum zaburzeń autyzmu”.
- Ukończyła liczne kursy z zakresu pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
- Prowadzi działalność naukową oraz publikuje artykuły w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.