TITLE

Artykuły specjalistyczne / Sport

 

 

HARMONOGRAM SZKOLENIA DWUDNIOWEGO DLA FIZJOTERAPEUTÓW:

 

KOMUNIKACJA Z PACJENTEM I JEGO RODZINĄ PROBLEMY I KONFLIKTY Z PACJENTEM
I JEGO OTOCZENIEM

 

 

Zapisz się na kurs

 

 

Organizator szkolenia

REHA PLUS

Tytuł szkolenia

KOMUNIKACJA Z PACJENTEM I JEGO RODZINĄ

PROBLEMY I KONFLIKTY Z PACJENTEM I JEGO OTOCZENIEM

Miejsce realizacji szkolenia

 

Termin szkolenia

30-31.01.2014

Łączna liczba godzin szkoleniowych

 

16

 

Forma szkolenia:

 

warsztat

 

 

 

 

Kolejny dzień realizacji szkolenia i jego data

Godziny realizacji szkolenia

Liczba godzin szkolenia

Liczba godzin pracy Eksperta

Ekspert prowadzący szkolenie

(imię i nazwisko)

Temat

1 dzień

9.00-10.30

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ I. Fundamenty komunikacji
w relacjach z pacjentem:

  • różnorodne formy wyrażania siebie w komunikacji: słowo, gest, symbol, intonacja, pytania

  • moje fundamenty komunikacji
    w relacjach

  • diagnoza osobistej wiarygodności

10.30-10.45

Przerwa kawowa

 

 

 

10.45-12.15

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ II. Poznanie narzędzi komunikacji zorientowanej na budowanie relacji:

  • pierwsze wrażenie - MEZ

  • pytania

  • wyrażanie potrzeb i emocji w oparciu o model wyrażania siebie w pełni

  • budowanie komunikatu empatycznego

12.15-12.30

Przerwa kawowa

 

 

 

12.30 – 14.00

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ III. Poznanie narzędzi komunikacji zorientowanej na budowanie relacji:

  • zmiana perspektywy

  • udzielanie pierwszej pomocy empatycznej w relacji z pacjentem

  • klaryfikacja i udzielanie wsparcia

14.00-14.30

Przerwa kawowa

 

 

 

14.30-16.00

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ IV. Czynniki utrudniające relacje: fizjoterapeuta - pacjent i jego rodzina:

 

  • Czynniki utrudniające relacje ze strony pacjenta

  • Czynniki utrudniające relacje ze strony rodziny pacjenta

  • Czynniki utrudniające relacje ze strony fizjoterapeuty

  • Hierarchia potrzeb Maslowa

 

 

2 dzień

9.00-10.30

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ I. Komunikacja asertywna w relacji z pacjentem i jego rodziną:

 

  • Definicja asertywności

  • Mapa asertywności

  • Cechy komunikacji asertywnej

 

 

 

2 dzień

10.45-12.15

2h

 

2h

 

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ II. Trenowanie umiejętności asertywnej komunikacji w relacji z pacjentem:

  • komunikat „ja”

  • odmawianie

  • parafraza

  • klaryfikacja

  • zdarta płyta

  • cisza

  • demaskowanie manipulacji

  • świadomość intencji

 

2 dzień

 

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ III. Trenowanie narzędzi komunikacji zorientowanej na budowanie relacji:

  • wyrażanie potrzeb i emocji w oparciu o model wyrażania siebie w pełni

  • budowanie komunikatu empatycznego

  • zmiana perspektywy

  • udzielanie pierwszej pomocy empatycznej w relacji z pacjentem

 

14.00-14.30

 

 

2h

2h

mgr Elżbieta Zawodniak

CZĘŚĆ IV. Trening narzędzi komunikacji zorientowanej na rozwiązania:

  • aktywne słuchanie

  • model GAP

  • Wnioski i podsumowanie

 

 

 

RAZEM

16h

16h

 

 

 

 

 

METODY SZKOLENIOWE, ich dobór do specyfiki prowadzonych zajęć:

Proponowane szkolenie prowadzone będzie w trybie warsztatowo-treningowym z wykorzystaniem najnowszych metod socjologiczno-psychologicznych.

W trakcie realizacji warsztatu stosowane są sprawdzone techniki - skuteczne w nauczaniu osób dorosłych.

 

 

NARZĘDZIA PRACY:

Poszczególne bloki tematyczne będą realizowane z zastosowaniem najnowszych narzędzi szkoleniowych:

▪ dyskusja monitorowana

▪ case study

▪ profesjonalny komentarz trenera /feedback/

 

Pozwala to na:

▪ weryfikację i utrwalanie posiadanej wiedzy

▪ doskonalenie umiejętności praktycznych

▪ wskazanie nowych możliwości wykorzystania zdobytych informacji

 

 

WYKORZYSTYWANE MATERIAŁY POMOCNICZE/DYDAKTYCZNE:

  1. Model wyrażania siebie w pełni w relacji z pacjentem

  2. Test wiarygodności

  3. Mapa asertywności

  4. Prezentacja

 

 

 

Ból przewlekły i psychogenny - kliknij aby poczytać

© 2017 by Reha Plus. All rights reserved.
Agencja Interaktywna Kraków