KURS ARCHIWALNY
FUNKCJONALNA ANALIZA RUCHU ( FBL - FUNKTIONELLE BEWEGUNGSLEHRE )
Metoda ta została opracowana przez Susanne Klein - Vogelbach w Bazylei gdzie pracowała jako terapeutka i nauczyciel ruchu. FAR ( Funkcjonalna analiza ruchu ) zajmuje się w pierwszym rzędzie bardzo dokładnym i szczegółowym analizowaniem ruchu w stawach, analizą pracy mięsni, określeniem wytycznych, osi i płaszczyzn ruchu ludzkiego, zdrowego ciała, a w dalszej części edukacji analizą przyczyn zaburzenia normalnego, ekonomicznego. Metoda ta jestjedną z podstawowych metod edukacji szkolnej, jak również szeroko rozpowszechniona w systemie edukacji podyplomowej w wielu krajach europy zachodniej. Daje ona terapeucie bardzo szeroki warsztat nie tylko analityczny, ale również wiele propozycji ćwiczeń przy poszczególnych zaburzeniach funkcjonalnych, pomoga w zrozumieniu powiązań biomechanicznych i analitycznych. Kursy metody FAR ( FBL ) mogą być przeprowadzane przez Instruktorów posiadających certyfikat wydany przez komitet edukacyjny Międzynarodowego Zrzeszenia Instruktorów FBL - Klein - Vogelbach z siedzibą w Szwajcarii.
SYSTEM SZKOLENIA FAR ( FBL)
Część 1 Klein - Vogelbach - Ruch - Uczyć i Nauczać
Czas trwania: 8 dni ( 50 godzin ) do wyboru 2x 4 dni, 4 x 2 dni, lub 2 x 3 dni + 2 dni
Cele :
- Rozumienie normalnego ruchu
- Analiza sylwetki i ruchu za pomocą zdefiniowanych możliwości i kryteri
- Analiza chodu za pomocą zdefiniowanych kryterjów
-
Nauka funkcjonalnego badania pacjenta, formułowanie problemów funkcjonalnych,
planowanie zabiegu - Poprawa instruktażu werbalno - manualnego w pracy z pacjentem
-
Zrozumienie koncepcji, jak również technik takich jak :
- Mobilizacja z wyłączeniem siły ciężkości
- Mobilizacja naprzeciwległa - Masaż mobilizacyjny - Stosowanie wybranych technik i ćwiczeń terapeutycznych
Część 2 Klein - Vogelbach - Koncepcja w terapii
Czas trwania: 8 dni ( 50 godzin ) do wyboru 2 x 4 dni, 4 x 2 dni lub 2 x 3 dni + 2 dni
Cele :
- Obserwacja funkcjonalnych zależności pomiędzy problemem pacjenta a jego statyką oraz problemami strukturalnymi oraz funkcjonalnymi
- Aplikacja technik koncepcji FBL w celu poprawy: Orientacji pacjenta na własnym ciele
- Poprawa mobilności
- Poprawa funkcjonalnego ruchu np. chodu
- Poprawa koordynacji mobilizacja na stabilizację
- Nauka i pokazanie pacjentowi szczegółowych ruchów w celu reaktywnej poprawy problemów funkcjonalnych